Zavrieť
MARD Internet Solution www.zdravie4you.sk
Home Superpotraviny 100% prírodné oleje *BIO Kokosový olej 500ml

Prihlásenie



Nákupný košík

Váš košík je prázdny

Hľadaj

Novinky

Chcem byť informovaný o novinkách a akciách

PDFTlačiťe-mail
*Bio Chlorella vulgaris 150g / 2 balenia / -30% AKCIA !!!1 ks PYLOX **najnižšia cena** - proti Helicobacter pylori

*BIO Kokosový olej 500ml
Zobraziť v plnej veľkosti


*BIO Kokosový olej 500ml

Cena za kus (kus): €9.00

Dostupnosť

Dodávame v dobe:

Ihneď k odberu

Spýtajte sa na tento produkt

100 % BIO extra panenský kokosový olej lisovaný za studena.

Existuje len pár potravín, ktoré sa považujú za extrémne dôležité v otázkach konzumácie. Jednou z nich je práve kokosový olej, o jeho účinkoch si môžete prečítať v našich článkoch.
Dá sa využiť nielen ako potravina alebo doplnok stravy, ale aj ako prírodná telová i vlasová kozmetika. Jeho široké využitie vás určite prekvapí. A najlepšie na tom je, že vám stačí len jedno balenie kokosového oleja. Pretože je panenský, čisto prírodný a bez akýchkoľvek prímesí, môžete si natierať pokožku rovnakým olejom, ktorý si večer pridáte do šalátu, alebo vypražíte na ňom kuracie mäso.

Lenže pred tým, ako Vám prezradíme všetky zdravotné výhody konzumácie kokosového oleja, by ste mali vedieť tú najdôležitejšiu vec. Tou vecou je fyziologický efekt, ktorý konzumácia tohto oleja spôsobuje. Ak by žiadnu ďalšiu hodnotu kokosový olej neposkytoval, tak táto vlastnosť je sama o sebe tá najpodstatnejšia. Kokosový olej prirodzene napomáha (priam učí) naše telo a metabolizmus pracovať v "tukovom" režime, aby telo považovalo ako hlavný zdroj energie mastné kyseliny (tuky) a pracovalo na princípe ketónov. Nič dôležitejšie si nevieme predstaviť, že by mohlo byť pôsobivejšie.

Jeden z najdôležitejších tukov vo výžive človeka. Presne tak by sa dala charakterizovať vlastnosť 100% panenského kokosového oleja, ktorý sa právom môže označovať za "superpotravinu".

Dostatočný objem tukov a ich správny pomer je vo výžive človeka zodpovedný za zdravo fungujúci metabolizmus, ktorý je charakteristický optimálnou hormonálnou činnosťou, primeraným percentom podkožného tuku, dobrou kondíciou a silnou imunitou. Kokosový olej patrí do skupiny SAFA tukov, ktorých vo výžive potrebujeme asi 27% z celkového príjmu tukov. Okrem toho kokosový olej má silný imuno-stimulačný vplyv (antivirálne, antibakteriálne účinky) vďaka vysokému obsahu laurovej kyseliny.

Panenský kokosový olej je zložený z kyselín, ktoré sú známe ako prírodné antibiotiká. Obsahuje takmer 50% mastnej kyseliny laurovej.

Táto mastná kyselina sa vyskytuje napríklad aj v materskom mlieku, kde slúži ako ľahko stráviteľná zložka a zároveň má za úlohu chrániť mladý imunitný systém proti vírusom a infekciám. Kyselina laurová má prirodzené antivírové účinky. Ďalšie kyseliny obsiahnuté v oleji napomáhajú ničiť kvasinky, plesne a viry tým, že narušia ich membrány. Tie sú potom ľahko zneškodnené bielymi krvinkami. Kokosový olej pomáha pacientom s rôznymi infekciami, kandidou, vírusom herpes, aj množstvom ďalších.


KOKOSOVÝ OLEJ je zložený z týchto mastných kyselín:

- kyselina laurová

- kyselina kaprinová

- kyselina kaprylová

- kyselina myristová


Všetky tieto kyseliny pôsobia proti vírusom, mikróbom, hubám a kvasinkám. Kyselina laurová má najsilnejší antivírusový efekt, kyselina kaprylová je vysoko účinná proti kvasinkám.

Metabolický účinok kokosového oleja zvyšuje aktivitu štítnej žľazy, podporuje látkovú výmenu a preto umožňuje spálenie väčšieho množstva kalórií a tým pádom aj zníženie hmotnosti. Rozkladá na glukózu, čiže hroznový cukor, ktorý postupne dodáva telu energiu a pritom sa v ňom neusadzuje (postupné dodávanie energie je spôsobené dlhším procesom trávenia kokosového oleja). Preto sa tiež panenský kokosový olej odporúča ľuďom, ktorí majú problémy s hladinou cukru v krvi alebo priamo diabetikom. Konzumácia  stabilizuje hladinu cukru v krvi a znižuje záťaž nadobličiek.

Panenský kokosový olej môže byť právom nazvaný superpotravinou.

Obsahuje mangán, meď, zinok, selén, železo...

 

Kokosový olej ako potravina

Je jednoducho výborný ako potravina. Má lahodnú chuť i vôňu a ak je za studena lisovaný (panenský), uchováva si vitamíny A, C a E. Tiež obsahuje ľudskému telu prospešné mastné kyseliny, predovšetkým Kyselina laurová, ktorá je dôležitou zložkou materského mlieka. Kokosový olej môžete používať na prípravu pokrmov i na smaženie.

Kokosový olej býva nazývaný “najzdravším olejom na zemi” a nie zriedka býva spájaný aj s tajomstvom dlhovekosti.
Pre svoje jedinečné účinky je kokosový olej perfektné zdravou náhradou všetkých tukov na varenie, smaženie a pečenie. Má lahodnú chuť a vôňu, rozpúšťa sa pri teplote nad 25 ° C. Ako náhradu masla ho môžu používať ľudia s alergiou na mlieko.

Kokosový olej na varenie

Panenský BIO Kokosový olej obsahuje celý rad prospešných látok. BIO Kokosový olej používame na vyprážanie, pečenie, grilovanie alebo varenie. Za zmienku stojí povedať, že je tepelne stabilný až do teploty (cca 180°C) vďaka čomu olej neprská ani po dlhšom čase a nevytvára karcinogénne látky, na rozdiel od bežne používaných kuchynských olejov, ktoré Vám zaprskajú celú varnú dosku a pri tepelnom spracovaní vznikajú karcinogénne látky.  Ak budete chcieť pri varení zájsť v rámci zdravého stravovania a prípravy pokrmov ešte ďalej, tak odporúčame jedlá pripravovať s kokosovým olejom či už v studenej kuchiny, ale aj dokonca aj pri tepelnej úprave. Počas tepelnej prípravy nedochádza k úniku toxických výparov a nemení sa chuť jedla.

Aký je správny pomer tukov

Tuky dokážu zefektívniť prácu buniek aj celého metabolizmu. Tým sa približujeme ku ketogénnej výžive. V súčasnosti je možno považovaná za extrémnu, ale to nie je pravda. Svedčia o tom mnohé vedecké štúdie objavujúce sa čoraz častejšie v posledných rokoch, časť z nich nájdete aj v prílohe tohto článku. Ketogénna výživa sa postupne dostáva aj do športového prostredia. Dôležitý je však pomer prijímaných tukov, ako už spomíname vyššie. Aký by mal byť teda tento pomer:

  • MUFA - 55% (mono-nenasýtené mastné kyseliny so stredným reťazcom)
  • SAFA - 27% (nasýtené mastné kyseliny s krátkym reťazcom)
  • PUFA - 18% (poly-nenasýtené mastné kyseliny s dlhým reťazcom, kde patria aj omega-3 a omega-6 a ďalšie omega MK)

PUFA tukov je relatívne malé množstvo. Je to skupina rizikových polynenasýtených mastných kyselín (PUFA). PUFA tuky veľmi ľahko oxidujú. Keď obmedzíme skoro všetky rastlinné tuky (omega-6) vo výžive, nemusíme sa toľko obávať závažných ochorení - od srdcovo cievnych chorôb a rakovinu cez imunitné komplikácie až po zvýšenie tvorby zápalov v tele.

V potravinách sú PUFA tuky zastúpené dvoma hlavnými druhmi:

Omega 6 - tieto mastné kyseliny sú z chemického hľadiska nestabilné a majú tendenciu v ľudskom organizme oxidovať, vďaka čomu majú prozápalový charakter

Omega 3 - druhy DHE a EPA sú esenciálne mastné kyseliny, ktoré neutralizujú účinky omega 6 mastných kyselín a teda majú protizápalový charakter. Tuky uvádzané v nasledujúcom prehľade však obsahujú druh ALA, ktorý ľudský organizmus nevie efektívne využiť, podľa niektorých zdrojov dokonca znižuje zásoby "dobrých" druhov DHE a EPA.

Preto treba dbať na správny pomer týchto tukov. Ideálne by sa však mal pohybovať v rozmedzí 1:2 až 1:5. V opačnom prípade si koledujeme o ťažkosti a to paradoxne napr. aj čo sa týka kardiovaskulárneho systému. Preto nieje ani tak dôležité sústrediť sa na Omega 6 MK, protože tých máme v jedálničku prebytok, ale naopak je potrebné sa sústrediť na konzumáciu Omega 3 MK (ryby, orechy, semená)! Omega-3 mastné kyseliny pomáhajú znižovať cholesterol v krvi, redukujú vysoký krvný tlak, potláčajú tvorbu zápalových látok v tele. Je to teda jeden z najdôležitejších potravinových doplnkov. Naviac Omega-3 mastné kyseliny môžu významnou mierou prispieť k redukcii telesného tuku.

Pre telo sú dôležité najmä tuky, ktoré vie ľahko stráviť, a teda SAFA a MUFA. K najzdravším SAFA tukom patria MCT tuky, čo je predovšetkým kokosový olej, maslo.


SAFA nasýtené mastné kyseliny sú stabilné a nemajú tendenciu v ľudskom tele oxidovať (reagovať s voľnými radikálmi).


MUFA mastné kyseliny majú pozitívny dopad na ľudské zdravie - zvyšujú inzulínovú rezistenciu a znižujú cholesterol.

spravny-pomer-tukov-v-strave

Na varenie, smaženie, … skrátka na tepelné úpravy sú väčšinou vhodné tuky, ktoré majú viac nasýtených mastných kyselín (SAFA), keďže tie majú najvyššiu tepelnú odolnosť – to sú prevažne živočíšne tuky ako je napríklad ghí (prepustené maslo), či bravčová masť. Vhodný je z rastlinných olejov jedine kokosový olej.

Na studenú kuchyňu (šaláty, zálievky, majonézy, …) sú zas vhodné hlavne kvalitné, čerstvé za studena lisované rastlinné oleje obsahujúce veľa PUFA a MUFA – napr. olivový olej, alebo repkový olej.

Slnečnicový olej je dnes asi najbežnejší, no svojim spôsobom nevhodný na nič. Má priveľa PUFA a zároveň veľmi zlý pomer omega-3 a omega-6 mastných kyselín prakticky žiadne omega3 a brutálny nadbytok omega6) je teda silno nepriaznivý. Má tak nízku teplotu pri ktorej degraduje takže na varenie nie je dobrou voľbou a zároveň spôsobuje prebytok omega-6 na úkor omega-3 takže nie je vhodný ani do studenej kuchyne.

Objem: 500 ml 

Pôvod: Filipíny

Priemerné nutričné hodnoty

v 100 g kokosového oleja

energetická hodnota 3722 kJ/889 kcal
bílkoviny 0 g
sacharidy 0 g
tuk 100 g
kaprylová kyselina 7,8 g
laurová kyselina 50,6 g
myristová kyselina 19,5 g
palmitová kyselina 6,5 g
vláknina 0 g
sodík 0 g
cholesterol 0 mg




Naposledy obnovené: Thursday, 21 September 2017 21:36